Hur blir barn till??

Fnissar fortfarande efter att ha haft ett komiskt samtal med dottern igår kväll när hon duschade. Hon undrade om jag skulle bli arg ifall hon som vuxen valde att adoptera ett barn istället för att föda ett eget. Jag sa bara att det måste hon ju bestämma själv, men troligen kommer hon att ändra inställning till detta när hon blir äldre (hon är ju bara 8).
 
Men, sa hon, måste man göra DET för att få barn?
Ja, såklart, svarade jag.
Då så. Då blir det ju inga! sa hon lättat, för det kommer jag ALDRIG göra! Hon fortsatte:
Jag trodde man kunde bli med barn om man inte tog sån där tablett!!
 
Ja, det är inte lätt att förstå sig på hur allt funkar!  ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0