Mycket grejer blev det !

Sitter och funderar på vad vi gjort den här semestern. Först tänkte jag att det inte är så mycket. Men när man börjar fundera inser man ganska snart att det blivit en hel del.

Vi har

klippt alla häckar i trädgården
oljat in staketet mellan vårt och grannens
målat klart garaget
målat grunden på huset
byggt ett "däck" - trallgolv där vi har ställt nya trädgårdsmöbler
kört en vända med skräp till sortergården
möblerat om i barnens rum
byggt en trädkoja
varit och fiskat
varit och badat
spelat minigolf
lekt i lekparker
besökt Furuviksparken (djurpark, nöjesfält, tempererat bad)
träffat släkt och vänner
träffat en blogg-vän på riktigt
varit på två kalas
följt damernas fotbolls-VM
varit på Gekås i Ullared
begravt ett marsvin
varit i England och Wales (shopping, sightseeing)
varit på Monkeytown (lekland)
spelat sällskapsspel
grillat
kokat krusbärsmarmelad

Och vi har en vecka kvar, då vi ska till Visingsö, träffa vänner och bada/grilla, och fixa lite mer här hemma.

Vid närmare eftertanke har det varit en FANTASTISK sommar! !






Kommentarer
Postat av: anna

Förresten har jag läst en massa och löst korsord oxå...

2011-08-01 @ 23:07:37
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Camilla

Svar: Det tycker jag du har helt rätt i! =) Jag tycker inte man skaffar barn om man ska dricka sig full. Men att gå ut med sina tjejkompisar och ta någon cider tycker jag att man ska få göra. Och som du skriver att man ska aldrig utsätta sitt barn för alkoholpåverkade föräldrar vare sig kön. Barn ska få ha en trygg uppväxt och de ska inte behöva se sina föräldrar alkoholpåverkade liksom bakfulla. Men samhällets syn så är det mer acceptabelt att mannen går ut på krogen än kvinnan. Tråkigt men sant :(

2011-08-26 @ 16:09:06
URL: http://millamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0