LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG DAG

Det var en lång dag igår. Minst sagt. Inte längre än andra, tycker ni kanske. Nä, inte om man räknar timmar och minuter. Men hur man upplever en dag hänger inte bara på det...

Jag vaknade redan vid fem, antagligen pga "resfeber". Åkte hemifrån vid sjutiden, och satt i en bil på väg mot Göteborg vid halvåtta. Var framme i Gbg lite före tio. Vi skulle till NCM( Nationellt centrum för matematik) som har en matematikverkstad. Efter föreläsning och rundtur var det lunchdags.  Träffade brorsan för att äta lunch och prata lite. Åt thaimat (MUMS) och drack sen kaffe vid trädgårdsföreningens café. Mysigt! :)

Åkte hemåt före tre och var tillbaka på jobbet efter halvfem. Hann med ombyte och lite frukt, sen åkte jag och en kollega till Stadsparken i stan för att fira en på jobbet som fyllt 40. Vi började med minigolf, och fortsatte sen med mat på Jensen´s Böffhus. Kan bara säga en sak: Gå inte till Jensen´s om du har begränsat med tid!! Vi fick vänta en och en halv timme innan vi fick mat på bordet... :(

Var så hungrig medan vi väntade på maten att jag fick kramp i magen. När vi till slut fick vår mat kunde jag knappt äta.  Några av mina kollegor fick dessutom blodigt kött trots att de beställt genomstekt, och utöver det stenhårda grönsaker. Vi klagade över servicen och maten och slapp faktiskt betala. Alltid nåt! Men min mage var fortfarande lika tom, och jag körde hem som i en dimma.

När jag kom hem, vid 23.00, var jag så trött att det inte går att beskriva. Insikten att jag dessutom hade stängningen på jobbet idag (torsdag) att se fram emot gjorde inte det hela bättre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0