Glass, bad och jordgubbar

Dagen började med att maken muttrade:

Det är ingen ström!

Jag visste inte om jag var vaken eller drömde. Strömlöst, mitt i sommaren?  Det hör ju inte direkt till vanligheterna.

Det visade sig vara ett fel på en luftledning i närheten. Detta fel orsakade att vi var utan ström mellan två och tre timmar. Inte bra timing när man ska göra sig i ordning för att åka bort några dagar! Insåg hur mycket vi är beroende av el i vardagen...

Efter en massa packande kom vi till slut iväg. Helt otroligt, vad mycket grejer man tycker sig behöva för några dagar hemifrån! Men jag antar att det beror på min " bäst-att-ta-med-man-vet -aldrig-om-det-behövs"-mentalitet...

På vägen ner till min mamma stannade vi för en varsin glass. Ingen semester utan GLASS!

Efter lite mat hos mamma blev det en sväng ner till sjön, som ligger några hundra meter från stugan. Ungarna badade glatt, medan vi vuxna stod intill och tittade på. Jag trodde att det var kallt i vattnet, men kände efter ett tådopp att det faktiskt var ganska varmt. Får nog bli ett dopp medan vi är här.

Tillbaka i stugan igen åt vi jordgubbar och mjölk. Alltid lika gott!

Imorgon ska vi till makens släktingar i Halland, och dessutom till Gekås för lite shopping. :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Hoppas det blev bra shopping!!!! :o)

Kram på dig!!!

2010-07-10 @ 17:59:48
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0