Söndag

Vad har ni gjort med denna söndagen?

Jag har grejat lite här hemma, ni vet det vanliga (disk, tvätt, städning, etc.) Pratade sen med en kompis som också jobbar som förskollärare. Vi har alltid så mycket att diskutera som gäller jobbet. Brukar ofta konstatera att svårigheterna är precis likadana där som här. Kanske inte mycket till tröst, men igenkänningsfaktorn är hög.

Efter lunchen har maken och jag varit ute med barnen i pulkorna. Det var kallt, men ändå rätt skönt. Det har snöat mer, så lite skottning var ett måste.  Vi har så mycket snö att det säkert ligger närmare en halvmeter högt i hela trädgården.  Kaffet smakade riktigt gott efter att vi varit ute i kylan, kan jag garantera. 

Under eftermiddagen satt jag en del med dokumentation (jobb), och sen blev det en låååååååång dusch. 

Barnen somnade tidigt (!!), så nu ska det väl inte bli så svårt att få upp dom imorgon, även om jag måste väcka dom redan vid 06.00.

Nästa helg åker vi till Sthlm på 50-årsfest. En övernattning UTAN barnen. Känns ovant, om man säger så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0