Sjuk igen?


Ca  kl.15:00:

Är så trött att jag nästan somnar sittande här vid datorn.

Var visserligen uppe vid 04.45 i morse, men ändå...

Tar värktabletter för att bli av med huvudvärken.

...

Ca  kl. 16.00:

Sitter vid köksbordet och väntar på att goda vänner ska komma på besök.

Plötsligt säger dottern:

Mamma! Vad gör du?

Jag har somnat sittande vid bordet...



Ca  kl 17.30:

När vännerna varit här drygt en timme har huvudvärken blivit värre, jag känner mig yr och lätt illamående.

Det gör ont i ögonen. Jag har dessutom kramp i ena benet.

Lägger mig ner, somnar en stund. Kollar tempen. Lätt feber.


Ca 18.30:

Mår lite bättre, men bara tanken på att resa sig och göra nåt känns övermäktig.



Jag bara undrar: Vi som jobbar med små barn, borde vi inte ha lite dispens på dessa jäkla karensdagar? Jag var hemma en hel vecka nyligen; har bara jobbat 7 dagar sen dess. Så mycket baciller som vi får på oss hela dagarna, från blöjbyten, snortorkning, dregel, spyor, matkladd, hostningar, nysningar, hjälp på toa, m.m så är det inte konstigt att man blir sjuk ofta.


Vad tycker ni är rimligt?


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag håller med dig.. Ni utsätts för så himla mycket att det vore inte mer än rätt att ni slapp karensdagen.. Betyder det att du är hemma idag, onsdag?

Jag har turen att ha fått Särskilt högriskskydd eftersom jag ofta bara blir sjuk en dag när jag får migrän. Det betyder att jag får sjuklön från 1:a dagen. Är otroligt tacksam över det.

2010-02-24 @ 08:05:12
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Det är klart att ni ska slippa karensdagen, precis som de som jobbar inom vården borde få göra anser jag. Dels för att då kanske folk verkligen stannar hemma när de är sjuka, och därmed inte sprider sjukdomar vidare + att ni blir sjuka på tok för ofta och förlorar en massa på det.



Krya på dig vännen!!

Kram

2010-02-24 @ 10:54:40
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0