Morrrrrrrrrrrr

Det börjar bli lite irriterande nu.

På vår byväg finns ett hus som varit ute till försäljning ett tag. Nyligen var det en mäklare som ställt sig där utanför i fel riktning. Han tvingade mig att backa ner för en slirig, brant backe för att han skulle få passera först.

Idag, när jag var på väg hem från Apoteket, stod det flera bilar parkerade just där, utanför detta lilla hus. Bilarna ägs av en byggfirma, som antagligen var där och rustade upp huset inför försäljningen. Hur som helst, de hade alltså två bilar och ett släp stående utanför villan, på en trång väg, precis i backkrönet.

Där kom jag körande, och för att inte riskera att ramma nån av deras bilar höll jag ut lite lätt åt vänster. Boom! Plötsligt hade jag slirat in i snövallen på vänstra sidan av vägen och kom inte loss.

Vad gör man??

Två av byggkillarna som stod intill kom fram och försökte hjälpa mig komma loss, men det var inte enkelt. Det gick åt TRE starka karlar för att få bilen att släppa ur snön...

Nu tycker jag att folket som är i det där huset (mäklare, snickare, you name it) får lära sig att parkera utan att det ska orsaka trafikkaos utanför!


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag hoppas att du sagt till dem.. för de lär INTE komma på det alldeles själva!! ;o)

Så bra att ni fick tillbaka pengar för resan. Rätt och riktigt!

Kram!

2010-02-10 @ 15:16:39
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0