Nä, visst! Och att få en nål in under nageln känns inte heller.

Intressant det här med hur olika kvinnor  uppfattar sina förlossningar. Vissa säger att det var det värsta det varit med om. Andra menar att det inte var så farligt eftersom det finns så mycket smärtlindring att ta till.

Själv har jag haft två ganska enkla förlossningar som inte dragit ut på tiden, där jag haft lite eller ingen smärtlindring. Men visst gjorde det ONT. Grejen är ju bara den att man vet att den där smärtan leder till nåt fantastiskt. Nåt underbart. Och så fort barnet är ute glömmer man hur smärtan kändes.

Att föda barn är väl nåt av det mest naturliga i världen. Det är nog meningen att de flesta ska klara det utan större problem. Men försök inte tala om för mig att det inte gör ont.


http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6577869.ab



Kommentarer
Postat av: Gun

Precis! Jag hatar när folk inte kan vara ärliga och försöker hymla med att det gör jävligt ont! Smärtan brukar skattas till 9-9,5 på en skala noll till tio, där tio är så ont att mnan vill dö. Så kom inte och säg att det inte gör ont. Då har man väldigt dåligt minne tror jag.



Sv: Ja visst är det konstigt..man utgår från att folk fuskar och ljuger.

2010-02-11 @ 20:20:56
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0