Om att växa

Tog lite kaffe under kvällen, ett par timmar efter kvällsmaten. Dottern ville också ha. Både maken och jag tyckte att hon inte skulle ha nåt.

Varför det? undrade hon.

Jo, man ska inte dricka kaffe medan man fortfarande växer
, menade vi.

Men ni då, ska inte ni växa mer?
frågade hon då.

Efter en smärre skrattattack sa jag nåt om att man bara växer tills man vuxen.

Ja, man slutar växa i 20-årsåldern, fyllde maken i.

Men... man måste väl växa till gubbe och gumma
?????????? tyckte dottern helt allvarligt....


Kommentarer
Postat av: Micke

Det ligger något i vad hon säger.

:-)

Kram

2010-08-03 @ 22:06:54
Postat av: Pia

Aha, det är därför som jag växer(på bredden).. för att jag inte dricker kaffe?! ;o)

2010-08-05 @ 20:59:23
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0