Om att unna ett afrikanskt barn skolgång

Det är frukostdags i familjen och alla är samlade vid bordet trots att det är en vanlig fredag. Mamma och pappa i familjen råkar nämligen ha lyxen att vara lediga just denna dag.

Diskussionen om ditten och datten går hejvilt mellan barnen och jag försöker få en syl i vädret för att fråga maken om han tycker att vi ska stötta ett afrikanskt barns skolgång under ett år. Som ett slags fadderskap, fast en engångssumma. Vi är rörande överens om att vi SKA göra detta.

Jag försöker förklara för dottern att vi har det så bra i Sverige, för alla barn får gå i skolan genom att vi betalar skatt. Hon verkar förstå, men sonen, som ännu bara är tre blir så upprörd.

" JA GÅ KOLAN MÄ!!! " ropar han vansinnig...

Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-12 @ 14:36:50
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0