Tidsbrist och framtidstankar

Veckan som passerat har bara flugit förbi. Mycket jobb, lite fritid, ingen större ork till mer än det man måste. Därför har jag inte hunnit att skriva särskilt mycket, inte heller läsa andras bloggar. Det känns lite trist, men vad gör man när orken tar slut?

Jag har också fått två ganska avgörande besked denna vecka;

- att våra barn hamnar på OLIKA avdelningar i höst då de ska börja i vanlig förskola istället för att fortsätta hos sin dagmamma. Detta kan i och för sig vara bra, men det kommer bli en stor omställning.

- att jag definitivt INTE får vara kvar på den förskola där jag jobbat det senaste året, utan måste kontakta min rektor på skolan där jag jobbade förut för att få besked om vart hon tänker placera mig...

Visst gillar jag förnyelse och variation, men det är ändå lite jobbigt när det kommer mer än en stor förändring på en gång. För samma dag som jag ska börja på ett nytt jobb ska barnen börja skolas in på nya förskolor. Ja, ja, det ordnar sig nog. Det brukar det göra med det mesta.

Idag har vi i alla fall toppenväder, +18 grader och sol. " Man ska glädjas åt det lilla" som nån klok människa sa.






Kommentarer
Postat av: Eva

Ja, för då får man vara glad ofta:D

Förstår att det känns drygt men det är så typiskt att det krockar men oftast så är det mer drygt att ha det framför sig än när det väl är dags på något vis tycker jag!

det blir ju nytt att komma in i för både dig och barnen men kanske bra på så sätt att ni blir färdiga med invänjningen samtidigt i stället då!

2010-04-29 @ 23:59:52
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Micke

Man får tacke.

Det är väl klart att vi måste träffas.

Söndagar är våra familjers dag.

Köttbullar o kaffe aldrig fel.

Kram ;-)

2010-05-01 @ 06:04:49
URL: http://hubbeshusse.blogg.se/
Postat av: Pia

ARTON PLUSGRADER?????????????? är i chock

Här är det kall blåst och max 8 gr på temp-mätaren.. Brrrr!!!

Jag hoppas att det ordnar sig med jobbet.. Och det vet jag att det gör! Kram!

2010-05-01 @ 17:41:50
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0