Blä, vilken dag!

Vissa dagar önskar man bara att de inte funnits. Idag är en sån dag.

Precis innan jag skulle gå ut till bilen för att åka till jobbet hände följande: mammas hund (som vi vaktar under hennes semesterresa) ville inte ha sin mat. Sen gick han ut i hallen och spydde två gånger. Samtidigt höll sonen på att spela oss döva vid pianot och dottern vrålade i duschen efter en badhandduk.

Jag flydde ut och lämnade maken i kaoset. Hann bara köra några kilometer så hamnade jag bakom ett långt släp som kröp fram. Blev stående vid ett tillfälligt rödljus (vid ett vägarbete) i typ HUNDRA ÅR.  Väl ute på motorvägen ökade jag tempot för att hinna tid jobbet i tid. Då började en lampa på instrumentpanelen lysa. Inte motoroljan men nån annan olja... höll tummarna för att bilen inte skulle lägga av och fortsatte den sista biten. Klarade mig till jobbet i alla fall.

Idag hade vi planeringsdag, vilket innebar revidering av en likabehandlingsplan och planering av tema, m.m. Dagen avslutade jag och en kollega med att åka till ett ställe i stan och köpa en ny digitalkamera till vår avdelning. På vägen dit krockade jag med en bil (det var mitt fel, så det är bara att betala självrisken och se glad ut...). Sen tog det kanske en minut, så blev jag stannad i en poliskontroll. Körkortskoll, alkoblås och kontroll av skattemärket. Naturligtvis hade det senaste märket lossnat (det satt kvar för sex veckor sen när jag blev stoppad senast), så då sa de att jag måste skaffa ett nytt, förstås. Som tur var behövde jag inte böta för det.

När jag kommit hem och skulle gå ut med hunden stod dottern med honom i kopplet medan jag låste ytterdörren. Då drog hundjäkeln till i kopplet så att dottern åkte omkull och for rätt in i en stolpe med huvudet före. Detta resulterade i en kraftig bula i hennes panna. Stackarn!

Tillbaka hemma efter promenaden ville inte dottern vara ute mer, så jag sprang som en tok för att hålla koll på sonen ute, hunden som inte fick smita ut, och samtidigt hjälpa dottern som ville se på en särskild kanal på TV. När jag fixat rätt kanal på TV:n och kikade ut kom sonen gående från garaget med en massa spik i näven. Och han hade inte hunnit till toan, så det var bara att byta hans kläder...

Här nånstans började jag tycka att den här dan SUGER som det så populärt heter bland tonåringar...


Förresten; den där lampan som började lysa. Jag undrar fortfarande vad det betyder...

Kommentarer
Postat av: Micke

No komments.

Inte din dag.

Vi tänker på dej.

Kram

2009-09-07 @ 20:49:43
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Vilken lampa? Det kanske var en ljus idè?? :D

Vissa dagar är mer stressiga än andra..

2009-09-07 @ 20:54:33
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: tess

Han e en helgo kille på alla sätt och vis. //Tess

2009-09-08 @ 18:35:47
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Jösses vilken dag du haft här! Hoppas att din huvudvärk gått över och att du har en bättre dag idag!



Kram på dig!

2009-09-09 @ 12:00:02
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0