Griller eller galler?

Frågade dottern vad de ätit till lunch hos dagmamman idag.

(dottern) - Det var falukorv och potatismos, och såna där griller eller galler eller vad det heter.

( jag) - ?

(dottern) - Ja, såna som ser ut som komfritt som man doppar i ketchup. Och så är dom gula eller mörka.

(jag) - Pommes frites? Var det inte såna då? Eller menar du nån grönsak?

(dottern) - Nä! Inte grönsak!

(jag) - Men, fick ni både potatismos och pommes frites?

(dottern) - Nä. Eller, man fick ta båda om man ville.

(jag) - Jaha...?


Är det nån som fattar vad hon menar? Jag MÅSTE fråga dagmamman nästa gång vi ses vad de faktiskt åt. En fyra-åring är inte alltid pålitlig...

Kommentarer
Postat av: anne

Ja, om du inte har fått svar redan, så finns det en sorts pommes frites-produkt som ser ut som galler, ingefär lika stora som chips. Jag misstänker att det kan vara det hon menar.

2009-09-23 @ 21:33:53
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Kanske var det franska rårakor då? Gjord på rotfrukter? I miniformat?

2009-09-23 @ 21:56:19
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0