Tankar kring hästar och ridning

Ibland är det lätt att se tillbaka på något som hänt och bli bitter.

När vi var på ridningen idag pratade jag närmligen med en mamma till ett av de andra barnen i knattegruppen. Hon berättade att den häst som slängde av min dotter i påskas tydligen har slängt av barn till höger och vänster hela sin tid på ridskolan. Han har varit för vild och opålitlig från början till slut. Numera finns han inte längre på vår ridskola.

Jag hoppas verkligen att denna häst hamnat på ett ställe där han funkar, t ex med äldre, mer erfarna ryttare, som kan hantera en häst med yvigt beteende. För den rädsla jag kände när min dotter blev avslängd önskar jag ingen annan förälder!

Borde inte ridskolans ledning ha "stoppat" denna häst mycket tidigare, med tanke på alla tillbud?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0