Kön eller personlighet?

Har du funderat över vilka som är svårast att uppfostra; pojkar eller flickor? En del bekanta med äldre barn har sagt flera gånger att pojkar är svårare de första åren och flickor blir svårare i tonåren.

Enligt en undersökning i Expressen är det inget av könen som kan ses som svårast, utan det bero på vad man fokuserar på. I denna artikel skiljer man på frågor som rör lyhördhet, säkerhet, kommunikation och självkänsla.

Precis som artikeln visar har jag också upplevt att pojkar kan vara svåra när det gäller lyhördhet och säkerhet, medan flickor kan vara svåra när det gäller självkänsla och kommunikation. Men jag antar att man inte får glömma att alla barn är väldigt olika, oavsett kön. Kanske handlar det mer om personlighet?

Kommentarer
Postat av: johanna :)

hejsan :)

det skulle vara jätte kul att få fixa lite på din blogg, men då måste du berätta lite vad du skulle vilja ha, tex färger



kram johanna

2009-10-20 @ 16:19:27
URL: http://majolih.blogg.se/
Postat av: johanna :)

Sv: det kan jag nog fixa :)

och om det är någon speciell bild som du vill ha så kan du ju skicka en till mig



/johanna

2009-10-20 @ 16:40:57
URL: http://majolih.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Jag är benägen till att generalisera (även om jag vet att det är fel), men för de flesta tror jag nog att pojkar är svårare som små och tjejer mer jobbiga i tonåren, men det tror jag gäller för MAMMAN. Sen borde jag inte uttala mig alls, har en dotter och ingen son.. :D

2009-10-20 @ 17:16:07
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag tror nog att tonåren kan vara väldigt besvärlig för både tjejer och killar(man ser ju bl a en ökning av killar som skär sig)..



Men som EM skrev, jag kan egentligen inte uttala mig eftersom jag har två döttrar.. som faktiskt aldrig haft någon riktig trotstid t ex.. Verkar inte ha det nu i tonåren heller så jag bävar för deras 40-årskris!!! ;o)



Kul att du vill att Johanna ska fixa din blogg. Visst blev den snygg, Lottas header?! stolt mor

2009-10-20 @ 18:32:42
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0