Halleluja

Vi behöver inte ge sonen hans hemska medicin mer.

Efter att försökt ge honom i eftermiddags då vi misslyckats totalt, kände jag att "det här går inte". Ringde vårdcentralen på orten och de tyckte vi skulle komma in för en ny undersökning.

Efter några minuters väntetid och en kort undersökning fick vi beskedet att det INTE är halsfluss (som ju orsakas av bakterier) utan en halsinfektion pga ett virus. Den kan man inte bota med antibiotika.

Så nu ska vi bara se till att sonen får i sig vätska, och ge febernedsättande om det skulle behövas. Sen ska infektionen läka ut av sig själv.

Tack gode Gud! Den här tortyrbehandlingen med Kåvepenin höll på att ta knäcken på mig!! Och JAG har ändå inte behövt svälja en enda ml själv...


Känner mig ungefär som denna katt!

(Bild lånad på Google).

Kommentarer
Postat av: Micke

Grattis.

Krya på dej E

o vila nu A.

2009-10-28 @ 18:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0