Ett fat fullt med kärlek

Vad gör man inte för att få barnen att äta?

Härom morgonen gjorde jag rosa gröt till frukost. Dottern åt säkert dubbelt så mycket som hon brukar. Ikväll skulle vi äta vanlig falukorv och pasta. Då tog jag till ett knep som en bloggvän lärt mig, och, voilà; ungarna slogs om korvskivorna! När barnen ska få mellanmål kan man ju t ex skära en banan i skivor så det blir "bananpengar".  Helt plötsligt är det helt OK med frukt istället för sötsaker som kakor och glass.

Har du några bra tips på hur man kan göra maten "barnvänlig"?


Kommentarer
Postat av: anne

Jag trodde barnen skulle bli glada av violett potatismos som i Pelle Svanslös-kalendern, men de tvärvägrade.

2009-10-20 @ 20:17:07
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Pia

Hahaha, va bra att det funkade även på dina barn!!! Kram på dig!!!

2009-10-20 @ 22:35:31
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0