En särskild doft

Var ute på en liten promenad med lilleman i vagnen efter frukosten. Tänkte att han skulle somna gott med lite mys i vagnen omgiven av frisk luft och härlig natur.

Ja. Tanken var ju god.

Det fanns lite för mycket att titta och lyssna på. En kossa som råmade högt, fåglar som sjöng, flera lastbilar som passerade, ett flygplan som dundrade i luften en bit bort, några traktorer som han gärna ville åka i, ja, listan kan göras hur lång som helst.

Själv registrerade jag främst den doft som upptog hela mitt sinne vid en plats längs vägen. Doften av fuktig jord. I tanken var jag tillbaka vid en av alla fiskarutflykter jag och mina syskon gjorde tillsammans med pappa som barn. Hur vi stod där förväntansfulla, med spöet i ena handen och en jordig mask i den andra.

Härliga minnen. En härlig promenad.

Kommentarer
Postat av: Daniel

å kossljud vi gillar!

2009-10-26 @ 13:42:47
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Micke

Vackra minnen.

Mitt minne som sommarbarn.

Kram Micke

2009-10-26 @ 18:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0