Barn och mat

Alltså, barn och mat. Varför är det så svårt ibland?

Dottern ville inte äta middagen ikväll. Hon "gillade" inte maten. Och då hade jag ändå lagat gratäng med köttfärssås och ris, saker som hon verkligen tycker om var för sig. Till gratängen hade vi champinjoner, blomkål, majs och coctailtomater. Sonen åt med god aptit, och själv tyckte jag det smakade bra.  Men dottern bara vägrade.

" Jag tycker att vi ska ha fest sen. Efter Sabrina tonårshäxan är slut. Och äta nåt gott. Annars äter jag ingen mat!"

Jag sa ifrån direkt att vi INTE skulle ha nån fest ikväll, på en vanlig måndag. Och särskilt inte efter kl 20.15. Då fortsatte ungen att tjata och gnälla. Till slut blev hon så arg så hon sa att hon skulle " döda mig med sin eld".  Jag tycker att det låter som om hon sett den där jäkla tonårshäxan minst en gång för mycket...


                                                                    
(Ska kanske tillägga att det inte är denna Sabrina hon tittat på utan den tecknade versionen, som är för lite yngre barn).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0