Tur i oturen

Det började redan direkt på morgonen när jag kom till jobbet. Pga vissa omständigheter var jag tvungen att gå iväg ENSAM med sju barn till stadsbussen. Det kändes INTE bra. Men innan vi hunnit gå på bussen kom min kollega springande. Så vi var två stycken som hjälptes åt i alla fall. På bussen hade jag extra koll på ett av våra barn som lätt blir åksjuk. Han svalde och hostade ett par gånger så att jag hann tänka att " bara han inte spyr i någons knä!" I den stressiga situation som uppstod precis när vi skulle bege oss till bussen tänkte jag inte direkt på att ta med en påse... men resan gick bra.

Dagen flöt på i stort sett som den skulle, men precis innan jag skulle hem var det en grej som ställde till en massa bekymmer, så jag höll inte på att komma iväg i tid. Fick ringa mängder av samtal innan problemet var löst.

När jag var på väg till ICA Maxi för att handla mat fick jag värsta chocken. Det var en bil som stod parkerad bredvid vägen, som helt plötsligt började köra ut i vägbanan, PRECIS när jag skulle passera... där kunde det ha blivit en otäck sidokollision (det är ju bara drygt en månad sedan JAG orsakade en krock...), så jag kände bara att " inte nu igen!".

Då jag kom in på affären och skulle ha fram mitt ICA-kort upptäckte jag att mitt bankomatkort var BORTA! Jag fick panik, rafsade igenom handväskan, alla fickor, tömde plånboken på sitt innehåll, men det jäkla kortet var borta. Började fundera på vad som hänt med kortet. Hade nån känsla av att jag trots allt visste var det fanns. Sen kom jag på det! Igår när jag var på Pressbyrån och använde mitt kort så tog jag aldrig tillbaka det ur kortläsaren.  Jag försökte hitta numret till Pressbyrån via Eniro, men misslyckades. Ringde maken och han tog fram numret åt mig. När jag ringde Pressbyrån fick jag bekräftat att kortet fanns där. GUD, vad tacksam jag var! Åkte och hämtade kortet, och tog sen vägen om Willy´s och handlade istället, för att slippa åka in mot stan igen.

På hemresan från stan skulle jag köra om en bil, och mitt i omkörningen började bilen framför mig att blinka vänster och svängde hastigt in på en liten byväg. Jag hann nätt och jämnt att bromsa för att förhindra en olycka. Det gör ju inget om man visar i god tid att man tänkt svänga! Andra gången idag som jag höll på att krocka...

Hur mycket tur/otur kan man ha på en dag?

Kommentarer
Postat av: JE

Världen är full av nästan-händelser....Tur att det gick bra iaf!

2009-10-19 @ 22:27:40
URL: http://detokigabrokiga.blogspot.com
Postat av: JE

Världen är full av nästan-händelser....Tur att det gick bra iaf!

2009-10-19 @ 22:28:52
URL: http://detokigabrokiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0