Tips, någon?

Ibland är det svårt att fatta hur barn tänker.

Vår dotter har pratat om hästar sen hon kunde prata, i stort sett. Det har varit tjat om hästar, ridning och allt som rör detta i ett par års tid innan hon var gammal nog att börja på knatteridning. Nu har hon gått på denna knatteridning nästa varje vecka i snart ett år. Då helt plötsligt VILL hon inte rida längre.

Vi har försökt att få henne att förklara varför, men inte fått fram nåt vettigt svar. Eventuellt att hon vill börja dansa balett eller gå på barngympa istället. Men inte varför hon vill sluta med ridningen.

Men för en stund sen förstod vi äntligen, maken och jag. Hon vill inte sluta rida. Men hon har tröttnat på knatteridningen för den är för enformig. Hon vill ha lite mer utmaning i form av svårare banor och övningar. Problemet är bara att hon är för ung för att rida utan hjälpledare, och då återstår bara "knatten" där övningarna ska passa nybörjare...

Vad gör man?

Kommentarer
Postat av: Pia

Snacka om att "hamna mellan stolarna"!! Ja shit, vad gör man?? Inga av mina tjejer har ridit så jag har inte en aning.. Sorry!!

2009-11-14 @ 22:07:47
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Ja, vad gör man? Jag vet inte, men det är ju jättebra att ni kom på orsaken. Annars hade det varit lätt hänt att lägga ridningen på hyllan helt.



God morgon! :D

2009-11-15 @ 07:51:21
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0