Ibland händer allt på ett par dar

Vilken helg!

Den började med en fredagseftermiddag då ALLT skulle fixas här hemma. Tvätt, städning, jobbförberedelser, m.m. Dessutom var dottern sjuk, vilket alltid innebär lite mer pyssel.  Sen på lördagsmorgonen, precis när jag skulle bege mig till stan körde allt ihop sig. Sonen var vansinnig för att han skulle duschas, dottern(som var piggare igen) välte ut frukostfilen över halva köket, jag hittade inte min mobiltelefon. Oj, vad jag behövde lite paus från livet som mamma...

På stan hade jag en mycket trevlig dag med en gammal vän från gymnasiet. Vi fikade, pratade, shoppade, åt lunch, pratade och shoppade lite till. Jag hann fixa flera julklappar, lite kläder till mig själv och lite annat. Underbara egentid!

När jag kom hem blev det en snabb ihop-packning, sen bar det iväg med hela familjen till min svärfar. Det tar mer än två timmar att åka dit, så ungarna passade på att sova/vila inför kvällen... Hos svärfar bjöds det på mat, prat och mys vid brasan. Under natten blev sonen sjuk.  I morse mätte febertermometern 38.6.  Trots detta var han ganska pigg, och var ute lite på förmiddagen. Men sen somnade han vid tolvtiden och då vi väckte honom var han INTE bra. Hela eftermiddagen var han grinig/trött, och sov på vägen hem från svärfar. Nu i kväll har han 39.2  och vill knappt dricka. Kan det verkligen vara vaccinet som orsakat allt detta med barnen?

Nu ska jag bara ta det lugnt en liten stund, sen är det dags att sova. Även om de flesta i familjen ska vara hemma imorgon (maken ska vabba) finns det ju dom som ska jobba... 




Kommentarer
Postat av: Micke

Ni får krya på lilleman.

Micke

2009-11-29 @ 21:12:32
URL: http://mollet.nyfotat.se
Postat av: Pia

Hm, han kan ju fått svinis trots spruta. Det tar ju 3-4 veckor innan det verkar. Men förhoppningsvis är det bara en vanlig förkylning. Håller tummarna!!

Kram på dig!!!

PS. Skönt att du kom dig iväg till stan och kamraten.. DS

2009-11-29 @ 23:39:45
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0