Vad gör dig lycklig?

Det finns många saker i livet som gör en glad. Men tyvärr också en del som gör att man blir på sämre humör. Läste om hur man ska tänka sig lycklig här.

Det som jag fastnade för var främst att se det positiva i livet och upprepa det för sig själv ofta. Jag tror också att det är oerhört viktigt att berömma sig själv, SE att jag gjort en massa bra.  Om sen en negativ tanke dyker upp; gör något aktivt för att distrahera tanken, genom att fixa nåt som behöver göras, motionera eller ringa en vän som får dig glad.

Jag blir lycklig när sonen kommer fram till mig och vill ha en kram. Eller när maken har fixat disken utan att jag har påpekat att det behövs. Dottern gör mig glad när hon säger: "Mamma, jag älskar dig". Goda vänners sällskap gör mig glad.
Så, vad gör dig lycklig?




Kommentarer
Postat av: Anna

Ungefär samma saker. När barnen spontant kommer fram för en kram eller när sambon tagit reda på något i städväg utan någon kommentar innan. :)



/Anna

2009-05-27 @ 20:06:22
URL: http://herse.blogspot.com
Postat av: Bitterfitta

jättesvår fråga!

2009-05-27 @ 20:14:26
URL: http://storstadsbulimiker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0