Snarkningar, magont och grubblerier.

Den senaste natten var en av de sämsta på länge. Först somnade jag i och för sig ganska fort, omkr 22.30. Men jag vaknade en LITEN stund senare av att maken somnat och snarkade så att taket på huset höll på att lyfta... jag vet att han är extremt förkyld så det var inte oväntat, men inte mer välkommet för det.  Kände också att det blivit lite för mycket kaffe under kvällen, så magen var inte glad. Sprang på toa tre gånger innan det började kännas bättre...

Det gick inte att somna om i sovrummet pga snarktortyren, så jag masade mig ut på tv-soffan och lade mig till rätta. Låg och funderade över framtiden (förändringar på jobbet) och det var inte smart. Man tänker inte särskilt positivt mitt i natten. Lyckades till slut slå bort de tankarna och somnade kanske vid ett-tiden.

Vaknade vid halv fyra av att sonen var vaken och missnöjd. Maken sov som en sten (ovanligt...) så det blev till att gå upp och byta blöja och fixa välling. Strax före fem somnade grabben om och jag försökte mig på att sova i vår säng igen. Vid sju hade lilleman sovit färdigt. Det var han nog ensam om! Som tur är gick maken upp och jag fick sova ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Kim P

Har också haft några nätter med dålig sömn (dottern hostar) och de känns vill jag lova. Orken och lusten att hitta på något är inte direkt på topp. Maken är bortrest och kommer inte hem förrän i morgon, så ingen finns som kan avlasta en heller.

Nåväl, det verkar gå åt rätt håll, så jag hoppas att natten som kommer blir bättre.



Fråga - var någonstans går man in för att lägga till länkar??? Jag letar och letar men hittar fasen inget.

2009-05-23 @ 12:30:26
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: anne

Kaffe på kvällen och snarkande rumskompis= ingen sömn. Att dessutom börja grubbla på jobbet så där mitt i natten...Du hade lika gärna kunnat duka fram frukost och hämta morgontidningen. Klart att det inte går att sova.



Småbarn i tillägg till det och sömnlyckan är all! ;)



Det blir bättre.

2009-05-25 @ 09:25:50
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0