På vandring

Eleverna på "min" skola skulle ut på vandring idag. Tanken var att de skulle gå en sträcka i skogen som tar ungefär tre timmar effektiv tid. Jag deltog i denna aktivitet för att få träffa mina elever under lite mer "avspända" förhållanden än en vanlig lektion i skolan. Jag hade inte heller träffat mina kolleger (förutom en) sedan jag blev sjukskriven. Det var med blandade känslor jag åkte till skolan. Kul att träffa barnen och att vara ute och röra på sig, men lite jobbigt att svara på frågor om hur man mår och så.

Vi startade på skolan vid strax efter åtta, och var framme vid målet kl. 11.30. Promenaden i sig var helt OK, mycket uppför, ganska mycket vegetation som man fick ta sig igenom, även blött på sina ställen, men överlag en skön tur. Men, vad barnen PRATADE! Några av mina flickor tog mig under armen och sen pratade de i munnen på varann i säkert en timme. Mina öron höll på att trilla av... de hade nog lite mycket att ta igen, kändes det som. Jag som inte jobbat på mer än två veckor kände att jag vant mig av med detta babbel. Blev jättetrött av allt prat.

Väl framme vid "slutstationen", en badplats, fick vi hamburgare och bröd, och en stor del av eleverna BADADE! I en sjö med 15 grader varmt vatten. Hu! Skulle jag ALDRIG göra...

När vi skulle hem hade det blivit nåt fel med bussbokningarna, så det kom inte tillräckligt med bussar. Jag blev sen hem och hann precis hämta våra barn hos dagmamman i tid. Sen väntade en tur in till stan, inköp av skor till dottern och veckohandling på Ica MAXI.

När jag kom hem, 17.30, fick jag min första kopp kaffe på hela dan. Det var på tiden!  Imorgon ska vi ta det lugnt, jag och barnen. En slappar-förmiddag får det bli. Längtar redan...


Kommentarer
Postat av: Pia

Jösses, här har det rasslat in en massa inlägg!! Men nu har jag läst ikapp!! ;o)



Hur kändes det med kollegorna? Verkade det som om de förstod varför du var hemma nu?? Jag hoppas det..

Kram på dig!!!

2009-05-28 @ 20:23:42
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

ja det är Tradolanen som jag mår pyton av, men reumatologen tyckte idag när jag pratade med dem, att jag skulle prova 1 gång till, suck!!

2009-05-29 @ 09:45:10
URL: http://dreamscapes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0