Lagen om alltings jävlighet

Igår tvättade jag lakan eftersom jag bäddade rent i alla sängar dan före. Jag hängde lakanen ute, då det blir så härlig, frisk doft av tvätten som har fått torka utomhus. När kvällen närmade sig var jag inte säker på om de hunnit torka, så jag tänkte att de skulle få hänga tills jag skulle gå och lägga mig... sen tänkte jag inte mer på det. Precis när jag skulle lägga mig insåg jag att de hängde kvar där ute, och då orkade jag inte hämta in tvätten. Jag chansade på att det inte skulle regna inatt, men förstod att jag antagligen skulle ångra mig. När jag gick upp imorse såg jag direkt regnet som strilade retsamt ner för fönstret. 

Murphy´s lag existerar, jag är övertygad! Och jag slår vad om att om jag INTE haft tvätt ute så hade det inte kommit en droppe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0