Klubb Kärleken

Nattning av omöjlig fyra-åring som har napp-abstinens:

Vi läser saga. "Lilla Anna och överraskningsfröna". Lyssnar på barnvisor. "När trollmor har lagt..." och "Nu i ro slumra in... ". Dottern vill att jag ska ligga bredvid henne en stund. Jag lägger mig ner. Pussar henne på kinden. Hon ler och pussar tillbaka.

" Nu är vi med i Klubb Kärleken" säger hon glatt.

 Sen ska hon bara flytta på några grejer på sin prydnadshylla. Och hämta ett gosedjur. Och visa en teckning. Och tusen andra saker. Till slut ger jag upp och säger åt henne att hon får somna i vår säng. Inte ens det duger. Hon börjar föra oväsen så jag är rädd att lillebror ska vakna. Får ett utbrott och säger ifrån ordentligt.

Fem minuter senare sover flickebarnet sött i vår säng. Före 21.00. Nytt rekord sedan vi slopade nappen. Det går åt rätt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0