"Humor- gala"

Såg en del på Humorgalan igår. Vilket namn på en gala som handlar om så mycket sorgliga saker. Visst, jag förstår att man försöker lätta upp stämningen i det jobbiga. Men jag tycker att det känns som om de lägger en glättig yta över nåt som ska tas på största allvar. Jaja, just namnet passar inte mig. Men annars träffar reportagen mitt i hjärtat. Jag sörjer över alla barn som inte har en dräglig tillvaro, som tvingas bli vuxna alltför tidigt, som lider.  Blir tacksam över mitt liv, mina nära och kära. Tänker att jag inte har mycket att gnälla över, trots stress och oro emellanåt.

Jag borde nog bli världsförälder - det skulle kännas väldigt rätt.

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag är ingen världsförälder men jag är fadder för en barnby.. det känns viktigt.. När man ser de där barnen så vill man bara ta allihopa i famnen och säga att "allt kommer att blir bra"..



Pållenallergi.. hahaha, vilken sötnos hon är.. tur att det inte var just pållen det handlade om, även om det kan vara nog så jobbigt med pollenallergi..



Visst har du sett att du är nominerad till maj månads bloggare hos Morsan Mia??!! Jag nominerade dig!! ;o)

2009-05-02 @ 20:57:15
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: MorsanMia

jag har slutat att titta på alla galor. De får mig att må dåligt och jag kan inte vara fadder åt hur många barn som helst och vi har inte råd att skänka pengar till alla välgörenheter som de samlar till.

Jag är med i postkodlotteriet och det ger ju pengar till rätt många.

2009-05-02 @ 21:50:49
URL: http://wwwmorsanmia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hålle med dig. Jag tycker dessutom det var opassande med lesbiskt hångel av shirley clamp o den andra bruttan....det är ju inte mtv awards vi snackar om utan en välgörenhetsgala.

Nä det kändes jobbigt att varva sorgliga o hemksa reportage m skämt. Fy skäms tv4

2009-05-03 @ 00:08:43
URL: http://louisewernvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0