Blöja eller inte?

Lilleman har de senaste dagarna fått för sig att han inte ska ha blöja. Det är väl i och för sig bra, då han är två år och skulle kunna börja pott-tränas. Men, han är inte särskilt intresserad av att sitta på pottan, eller på toa för den delen. Igår köpte jag ny potta till lille herrn, en svart. Coolt! Tänkte jag. Men sonen tycks vara måttligt intresserad även av denna nya, egna potta. När jag ställde fram den började han med att nysa i den. Sen satt han med den i knät och tittade på TV.

Uppenbart är att han njuter av att vara nakenfis. Så klart.


Jag minns att dottern inte heller var så glad i sin potta, trots att jag köpt en söt, röd potta, formad som ett hjärta. Ja ja, hon lärde ju sig, så det finns väl hopp...       

Tillägg kl 09.11 : Han klarade två timmar utan blöja innan olyckan var framme. Då är man väl mogen för ett riktigt försök med pottan?

Tillägg 2 kl.9.18 : Nä. Nu kissade han igen. På golvet. Hm. Nu gäller det att inte inte ge sig...
                                                            


                                                  

Kommentarer
Postat av: Micke

Vi tackar för en trevlig kväll med hem

pizza o kaffe.

O mycket chatter he he he

Kram

2009-05-17 @ 09:09:09
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: anne

Jag kommer inte ihåg de exakta turerna med barnens potträning, det jag kommer ihåg är att jag läst att barn blir torra samtidigt, oavsett om de pottränas eller får ta sina egna initiativ, eftersom det väl handlar om fysiologisk mognad, impulserna från blåsan till hjärnan ska tolkas på rätt sätt.



Torra blev de alla tre omkring 2-2.5 års ålder.

2009-05-17 @ 10:44:35
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Pia

Vilka flashbacks jag fick!! ;o) Å jag hade två stycken som skulle pottränas samtidigt!! :o)

2009-05-17 @ 21:13:58
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0