Vad skulle du ha gjort?

När jag var på stan idag gick vi in en sväng på Åhléns. Jag hittade en bikini som föll mig i smaken och gick till kassan för att betala. Då jag ställde mig en kön såg jag plötsligt att det satt en tjej i gymnasieålder där, på golvet, lutad mot kassadisken. Hon var blek och synbart inte OK. Hon sa att hon mådde illa och inte hörde nåt. Jag hörde hur hennes vän intill frågade om hon inte borde dricka lite vatten. "Vi har inget vatten här" sa expediten lite ointresserat. Jag visste att min vän brukar ha vatten i handväskan och frågade henne om hon hade det idag. Hon räckte över flaskan och jag gav den till tjejen. Hon drack lite och sakta började hon piggna till. Jag frågade om hon hade ätit nåt idag (klockan var 13.30) och hon svarade nej. Jag sa till henne att hon nog skulle må bättre med lite mat i magen. Tjejen nickade och tackade för vattnet. Lite senare såg jag att hon hade gått till korvkiosken utanför och köpt nåt att äta.

Jag bara undrar: Varför försökte inte expediten hjälpa till lite mer?  Och hur kommer det sig att ingen annan verkade ta notis om tjejen som satt där? Är alla så upptagna med sig själva? Dessutom kan man ju fundera på varför tjejen i fråga inte hade ätit nånting på hela dagen när hon uppenbarligen tänkt sig en shoppingrunda? Själv hade jag svimmat före kl.12 utan nåt i magen...

Kommentarer
Postat av: Micke

Vi är rädda att blanda oss i.

Vi är rädda för konsekvenserna som inte blir men som man tror blir.

Jag försöker hjälpa som du vet.

Kram Micke

2009-06-10 @ 19:12:19
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

Det är ju precis det som hänt mig två gånger, att jag träffat på människor som nästan kollapsat pga blodtrycksfall.. kontakt med sjukvården/ambulans bägge gångerna!! Det är nog som Micke säger, folk är rädda för att blanda sig i och jag tror tyvärr att det är väldigt många som lider stor brist på empati!!



Bikini!! Fy tusan, det vill jag inte ens tänka på.. min blekfeta mage synlig för omvärlden! Huvaligen! ;o)



Men ett stort grattis på bröllopsdagen!! Kram!

2009-06-10 @ 19:25:21
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0