Semester = arbete?

Precis som varje sommar brukar jag vid semesterns start fundera över saker som behöver göras NU NÄR MAN HAR SÅ MYCKET TID... och inser varje gång att den där listan inte borde göras så lång. För då blir man bara irriterad när det inte hinns med så mycket som man önskat.

Problemet är nog egentligen att jag är en sån hemsk tidsoptimist. För något som tar en dag att göra i min fantasi kanske kräver minst två eller tre dar i verkligheten.

Och så VILL jag så mycket. Har en enorm drivkraft, vilket inte alltid andra i min omgivning uppskattar. "Varför göra det idag som man kan göra imorgon...?"

Dessutom är jag den sorten som älskar att bocka av på listor. Tillfredsställelsen i att ha fixat nåt. Roligast är de jobb som ger ett tydligt resultat, som t ex att måla något.  

Jag ordnade för en tid sen (när jag var frustrerad över att så mycket behövde göras) en burk med små lappar med diverse "jobb" här hemma.  Några lappar har faktiskt rivits, men många finns kvar. Undrar hur länge det dröjer innan lapparna tar slut? Antar att det går åt några somrar...

Kommentarer
Postat av: margit

det där med att skriva listor och lappa det är bra. Man har god hjälp av dem... och just detdät att "pricka av" när det är klart...minnet avtar ju efter åldern också..men jg tycker att även de mycket unga har "dåligt minne" idag...

2009-06-22 @ 17:38:11
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: anne

Jag älskar också listor! Oftast är det bäst om listorna gäller sådant som jag gör och/eller har kontroll över, jag blir frustrerad av makens arbetsmetoder...

2009-06-22 @ 21:14:30
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0