En pingvin med förmågan att irritera

                                                        





Har ni sett denna dryga,tjatiga lilla pingvin nån gång? Om ni har barn antar jag att ni stött på honom vid nåt tillfälle. Vår son, 2 år gammal, älskar Pingu. Han skulle kunna titta på Pingu-filmer flera timmar om dan om han fick. En annan kräks nästan bara vid tanken... Så fort sonen vaknar på morgonen börjar han säga:

" Titta Iku" och så vevar han med filmfodralet framför ansiktet på en.

Maken och jag tyckte vi var smarta när vi beställde en box med tre Pingu-filmer nyligen. Då skulle det inte bli så tjatigt med samma film, tänkte vi. Och barnen fick lite att välja bland. För även dottern gillar förstås Pingu.  Så. Hur gick det då? Jo. Barnen bråkar om vilken film de ska se, och mamma och pappa är ÄNNU tröttare på den evigt tjattrande pingvinen...

Kommentarer
Postat av: Annica

Jobbig men bättre än Teletubbies. De filmerna blir man hjärntvättad av. Helt galen.

2009-06-05 @ 09:55:22
URL: http://www.annicasdagar.blogspot.com
Postat av: Bitte

Jag älskar Pingu! Och Svampbob Fyrkant. Jag tror det beror på att jag växte upp med Vilse i pannkakan och Ville, Valle och Viktor....

2009-06-05 @ 10:06:05
URL: http://bittesbus.com
Postat av: Kim P

Pingu är helt galet vidrig, jag lider med er :-). Avskyr den där lilla pingvinen och tack och lov har mina barn aldrig "upptäckt" honom.



SV: Ja, Björn Ranelid är verkligen en otäck liten man :-). Jag klarar bara inte av den där karln.

Förresten, ser du fortfarande min gamla design?

2009-06-05 @ 11:27:58
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: anne

Jag älskar också Pingu, om det nu är sviter efter Ville, Valle & Viktor kan jag inte avgöra (kommentar ovan)...



Pingu är schweizisk om jag inte är helt fel informerad och vi bodde i Zürich när han började dyka upp på TV (detta var före barn) och maken och jag tittade glatt! Och fortsatte så göra genom tre barns ihärdiga tittande några år senare! :)

2009-06-07 @ 13:40:10
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0