Det nya jobbet

Igår var jag ju som planerat och besökte min blivande arbetsplats. Det är en förskola för barn i åldrarna 1-5 år. Det var inte så många barn där igår, men de jag träffade var hur gulliga som helst. En liten kille sprang runt och ropade bil mest hela tiden. Kändes som hemma...

Personalen var både yngre och äldre än jag. En av de blivande kollegerna gick i sjuan när jag jobbade på hennes högstadieskola för tio år sen. Och en hade varit förskollärare i nästan tjugo år. Snacka om variation. De var trevliga och roliga. Kollegerna kommer jag att trivas med. Tror jag, i alla fall.  Det är min spontana känsla.

Än vet jag inget om arbetstider, mer än att det blir nån öppning och stängning varje vecka. Men så brukar det ju vara. Det löser sig alltid. Sen har ju inte vi så stort behov av barnomsorg själva, då maken jobbar skift. Så våra egna barn får ett bra schema, oavsett. Det är gott att veta.

Lokalerna var inte så märkvärdiga, men de funkar. Ett plus i lekrummet var en stor borg som förskolan fått av stans bibliotek. Den används nog både till det ena och det andra, kan jag tänka mig. Barns fantasi är oändlig.

Jag börjar i augusti på det nya jobbet, så nu har jag en låååååååååång sommarledighet framför mig.
Så jag säger som min dotter: Nu ska jag " MJUTA"...



Kommentarer
Postat av: Pia

Tack för ditt mail.. Jobbet låter ju himla bra, en nystart för dig!!

Hann inte ens skriva något på min egen blogg igår.. Det var full rulle efter jobbet och dessutom DHW dubbelavsnitt!! ;o) Men ikväll tar jag igen det.. då hörs vi.. Kramar i massor!!

2009-06-17 @ 08:20:33
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0