Där fick vi så vi teg

Har ju jobbat hårt för att få sonen i säng i vettig tid på sistone. Nu har vi nog lyckats FÖR bra, för igår somnade lilleman redan vid 18.00, och sen var han vaken vid 05.30 imorse... då var både mamma och pappa såååååååå sugna på att gå upp! Hade verkligen lust att bygga med klossar, leka med bilar och se på " Teletubbies".

Att det ska var så svårt att få barn att sova på natten och vara vakna på dan...

Det är lite som en annan grej: först vill vi att barn ska börja gå och prata, och sen önskar vi inget hellre än att de kunde var stilla och tysta lite grand...

Kommentarer
Postat av: MorsanMia

Jag är rätt nöjd med att ha en 5 och 8 åring. De sover på natten och klara sig rätt bra själva.

2009-06-07 @ 19:39:55
URL: http://wwwmorsanmia.blogspot.com
Postat av: anne

Den lille mannen är alltså 2 år? Inte hade jag några förväntningar på lång, obruten nattsömn när något av barnen (3 st) var i den åldern. Och med två sömngångare, yngstaoch äldsta, så började det inte vara dags för avslappning nattetid förrän de var minst 9-10 år. Så var det bara.



Jag har nu svarat på dina frågestundsfrågor! :)

2009-06-07 @ 20:04:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Missförstå mig inte, jag tror inte heller att du "inbillar" dig vare sig det ena eller det andra. Och som sagt, allt beror på vad man jämför med och vilka sovvanor man har själv.

2009-06-07 @ 22:17:30
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0