Good old friends

Hade idag besök av en gammal kollega (A), som numera bor och jobbar i Stockholmstrakten. När man bara ses en gång om året eller så, är det desto roligare när det väl blir av. A var min mentor vid mitt första lärarjobb för tio år sen, och trots att hon flyttade från Småland 2002(tror jag) har vi hållit kontakt. Det är riktig vänskap!

Sedan en tid tillbaka har  A en sambo (H). Synd att hon inte träffat honom tidigare, om jag får yttra mig... men huvudsaken är ju att de har varann nu.  Jag har i och för sig bara träffat H två gånger, men jag förstår verkligen att A tycker om honom. En del människor gillar man bara direkt. Han är en sån kille. Snäll, varm och lättsam. Men så är ju också min vän A en toppentjej!

Nästa sommar, då våra barn i alla fall hunnit bli drygt 3 och 5, ska vi försöka planera in en tur till A och H. Det blir perfekt  med besök på Skansen och Junibacken tillsammans med vänner som hittar i Sthlm. För det gör inte jag!

Tack för en rolig eftermiddag, A och H! Vi ses nästa sommar!


                                                                                                       
Bild och dikt lånad på Google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0