Tillåt mig att morra

Var på IKEA för att byta en blandare som inte funkade som den skulle. Packningen var inte OK. Vi har förklarat ärendet för personalen på "Byte - och återköp" en gång tidigare, och pratat med dom på telefon. De menade att vi inte kunde få en ny packning utan måste byta alltihop.

Idag ville vi köpa en ny blandare och sen lämna tillbaka den gamla (och få pengarna tillbaka) eftersom det är 10 års garanti och vi köpte den  gamla i mars i år. Visst kunde vi ha bara bytt ut den gamla mot en ny, men då måste man stänga av vattnet en längre stund och det kan skapa problem med vattenpumpen.  Det tog LÅNG tid innan de på köksavdelningen kunde konstatera att de INTE kunde garantera pengarna tillbaka för den gamla. Nähä? Så, vad menas med 10 års garanti då? Jo, visst, vi kunde säkert fixa det nere på Byten- och återköp, men de som jobbar på köksavdelningen kunde inte lova det...

Vi bestämde oss för att köpa en ny i alla fall. Det är ju rätt bra om inte vattenkranen i köket läcker hela tiden...

När vi kom till varuutlämningen bredvid själva varuhuset visade det sig att det finns två modeller av denna blandare (vilket vi också påtalat uppe på köksavdelningen, men de menade att det bara fanns en). Så den vi betalt för var av den nya modellen SOM VI INTE KAN HA, där packningen har en form som inte funkar i vårt kök.

Det var bara att åka tillbaka till Byten - och återköp igen, och returnera blandaren.  DÅ sa helt plötsligt den som jobbar där att vi absolut kunde få en sån packning som vi behövde. Tidigare har det varit omöjligt...

Nu hade vi spenderat totalt drygt en timme bara på att byta denna sabla blandare. Roligare kan man ha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0