Slut på det roliga

På måndag börjar maken att arbeta igen. Efter fem veckors semester. Och då har inte jag jobbat nåt sen början av maj, dels pga sjukskrivning (vilket inte var roligt, men nödvändigt), men dels tack vare att jag har lång ledighet över sommaren som lärare.  Nu väntar två veckor till med barnen hemma, sen börjar jag på mitt nya jobb.

Det är inte klokt vad snabbt man vänjer sig vid att vara båda hemma. Men då ska det väl också gå att vänja sig vid motsatsen. Hoppas jag.  

Det som är bra när vardagen tar vid igen är att man har lättare att styra in barnen på vanliga rutiner. Det blir lite ordning och reda, helt enkelt. I LIKE IT.


Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, jag håller med.. Det är ingen ordning på nåt under semestern. Inte för att jag vill börja jobba än(känner mig inte alls utvilad!), men det är ganska skönt med rutiner faktiskt..

Här öser det ner idag och jag sitter och funderar över vad jag ska hitta på.. suck

Hoppas du känner dig frisk nu.. Kram!

2009-07-24 @ 12:57:49
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0