Havsutsikt, åskväder och småfiskar (DAG 6)

Åkte ut till vännen I vid deras stuga ute i Gåsholma, några mil från Gävle. De har sin stuga precis vid havet, med en storslagen utsikt. Dottern K var fortfarande kvar, och barnen hade återigen en härlig lekstund, med bad och bus. Vi hann precis avsluta fika ute innan åskvädret nådde oss. Vi gick in och stannade en stund till.  Att barnen fattade tycke för varann var uppenbart då K efter en stund kom från rummet intill och sa :

" Hämta kameran! Er dotter och min son ska gifta sig!" Också finns det dom som säger att barn inte har fantasi...

Vädret blev bättre igen. Vi åkte vidare till min släkting som också har stuga i Gåsholma. Hon är min mammas kusin, men känns som en moster för mig. Det blev en skön eftermiddag, med god mat, prat och lek för barnen. Dottern blev alldeles tokig i att ta upp småfisk med håv, lägga dom i en hink med vatten och sen låta fiskarna åka som i ett vattenfall tillbaka ner i havet. Efter några gånger fick vi styra in barnen på nåt annat. Man får ju tänka på de stackars fiskarna!

Vi åkte hem till stan igen vid sextiden och sonen somnade nästan på en gång i bilen. Det hade varit en LÅNG dag...


Kommentarer
Postat av: Pia

Sammantaget verkar ni ju ha haft underbara dagar DÄRUPPE(hihi) i Gävle!! Ja, visst är det härligt med vänner som består som vänner TROTS att man knappt hörts av på flera år.. När man träffas känns det som "förra veckan"!! :o)



Har ni några nya planer eller blir ni hemmavid framöver? Vore kul att snacka lite, kanske ett litet samtal på telefon? Har ju semester härhemma den här veckan så mig passar det närsomhelst.. Kram!

2009-07-06 @ 11:24:28
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0