Gråtmild mamma, målning och hjärnornas kamp

Fixade veckans matinköp under förmiddagen. Träffade förstås flera jag känner på affären, så det tog mer tid än jag tänkt. På vägen in till stan lyssnade jag på en cd, och en av låtarna fick mig nästan att börja gråta (jag gråter så lätt till musik eller filmer). Precis efter det pratade jag i bilen med dottern om att jag ska byta jobb till hösten och att det kommer bli annorlunda. Hon sa eftertänksamt:
"Mamma. Du låter frostig i halsen..." 
Att barn kan läsa av sinnesstämningar så bra...jag trodde inte hon märkte att jag hade varit på väg att gråta till musiken.

Eftermiddagen gick åt till att måla lekstugan. Nu har vi en jättesöt liten rosa lekstuga med vita knutar. Gissa vem som valt färgen? En ledtråd: hon är 116 cm lång och har en envishet som sträcker sig till månen och tillbaka...

Kvällen startade med grillning och sen ett nytt parti TP med goda vänner. Det är fantastiskt vad mycket knäppa frågor det finns! Men kul är det att spela TP ändå. Alltid lär man sig nåt nytt. Igår vann jag, idag kom jag näst sist. Har jag blivit dummare sen igår? Hur ska det sluta i så fall???

                                                                                                              

Kommentarer
Postat av: Micke

Japp o jag vann.

Men tack för en trevlig dag o kväll igen.

Kram Micke

2009-07-07 @ 23:49:30
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Marie

Och jag kom sist 2 dagar i rad.....JIPPI

Jag tackar oxå för en trevlig kväll

KRAM Mia

2009-07-08 @ 00:08:53
Postat av: Pia

Idag är det i allafall tvåsiffrigt på temp-mätaren!! ;o)

TP är kul!!! Men jag är urusel på historia.. Seriöst.. jag vet ofta inte ens vilket århundrade saker har hänt... jag menar, att ta fel på nåt år hit och dit är väl ingen fara, men ha hundra år fel är ju inte så bra!!! ;o)

2009-07-08 @ 14:32:33
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0