Utseendefixering???

Dottern fick ett fullständig bryt imorse när jag sa att hon skulle ta på ett par jeans och en vanlig tröja istället för klänning eller kjol. " Men jag vill ha på mig nåt extra fint. Nåt prinsess-rosa!!"

Jag gav mig inte och hon protesterade genom att gå naken i säkert 20-30 minuter. ( Antagligen inte så skönt den här tiden på året...) Jag försökte övertala henne en gång till, men då slängde hon ur sig:
" Jag kommer att se konstig ut! Ingen tycker om mig då!"
Ja, vad säger man.
 
Några minuter senare hade ungen på sig kläderna som jag valt. Skam den som ger sig! 

Har verkligen utseendefixering gått ner så långt i åldrarna? Jag fattar inte riktigt vad det kommer ifrån, för jag är själv inte särskilt intresserad av klädmode. Kanske det bara handlar om hennes "prinsess-period" som tycks pågå ett tag till...

Kommentarer
Postat av: Pia

Jadu, när man ser 6-åringar spegla sig, puta med munnen och posa "sexigt", då har det gått för långt, tycker jag..

2009-01-03 @ 15:16:26
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Micke

Tyvärr är det nog mycket av vår media här i samhället

Det var mycket av fixering när jag var yngre.

(När var det :-)?)

2009-01-03 @ 16:19:57
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0