TGIF tomorrow

Har precis satt mig vid dator efter att ha hållit på med nattning i ungefär en och en halv timme.

Först somnade dottern i soffan innan hon hade kissat för natten. Antingen chansar man då på att hon inte behöver gå förrän på morgonen (vilket sällan inträffar) eller så försöker man få henne att kissa utan att vakna till allt för mycket ( vilket också är nästan omöjligt). Tänkte testa andra alternativet idag, och vad hände: tjejen blir klarvaken, börjar tjata om hur mycket hon tycker om lillebror och att han ska sova i hennes rum, och snart busar de runt i hennes säng som två små stollar. Jag får ta med båda upp till tv-rummet istället. Där drar dottern igång en liten keyboard och spelar en massa knasiga djursånger medan hon och lilleman springer som idioter över hela rummet. Försöker få dem att lugna sig, men det är mission impossible... tills "Simpsons" börjar på TV. Då sitter de som tända ljus i soffan. Ingen av dem förstår ett jota vad som sägs, men underhållningsnivån tycks ändå vara hög. Klockan går och jag börjar bli desperat (och ruskigt trött). Dottern somnar till slut i min säng, och sonen i sin egen efter mycket fasthållning och lite strykningar över ryggen. 

Nu ska mamma ta en kopp te och sätta sig med glosproven från dagens lektioner. Suck :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0