Seg dag

Visst somnade sonen tidigt igår kväll. Men har vaknade tidigt idag också...

Vid 02.48 tyckte han att det  var morgon. Man riktigt jublar under täcket. Vad ska vi göra nu? Bygga med lego, köra med bilar, pussla, läsa, måla? Jag är sååååååå sugen... Maken som jobbar sena skiftet denna veckan gick upp och satt med grabben i TV:rummet tills han lagom mör för att somna om. Det tog en flaska välling, en ny blöja, och två och en halv timmes lek innan lilleman behagade lugna ner sig och sova igen. Dottern vaknade också och satt och glodde på Teletubbies på dvd "mitt i natten".  När alla hade somnat om igen, var det 45 minuter tills jag skulle upp. Jajamän, jag var verkligen laddad för en heldag på jobbet...

Väl framme på jobbet såg jag på info-tavlan i personalrummet att det var mängder av barn sjuka. Det går mycket förkylningar, magsjuka och dylikt nu, så det är i och för sig inte konstigt. Men det var ungefär en tredjedel av barnen på skolan och dagis som var sjuka. Det är extremt.  Dessutom var några i personalen sjuka, så det blev tight schema idag. Mitt i allt detta var det folk där och skulle installera ny teknisk utrustning, så vissa klassrum var ockuperade i 4-5 timmar.
Inte så lustigt att man blir stressad. Med ruggig trötthet i bagaget var det tufft att palla med dagen.

Barnen var rejält trötta ikväll efter nattens härjningar, så nu sover de gott. Dags att ta itu med lite rättning och planering.
En ljuspunkt: börjar inte jobba förrän 11.00 imorgon.

 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jadu jag är inte avis på dej.

Men se det från den ljusa sidan, snart är dom i den åldern att dom inte går ur sängen innan 12.

Som du vet levande bevis.

2009-01-26 @ 21:05:33
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0