Problemlösning

Barnen sitter bredvid varann på ( ja, på) soffbordet och leker med pokerchips.  De plockar och grejar, lägger i burkar, bjuder varann och mig på kakor och chips, och bygger torn. Har inte hjärta att säga till dom att man minsann INTE sitter på bordet när de för en gång skull leker så snällt tillsammans. Ja, vad ska man välja? Säga till, för att markera, eller låta dom hållas  för att uppmuntra deras gemensamma lek? Ja, jag vet att de skulle kunna sitta på golvet och leka detta, men om jag lägger mig i är det oftast så att leken bryts...

Nu behöver jag inte fundera mer på det. Sonen har gått över till att använda klossvagnen som skateboard...

Kommentarer
Postat av: Micke

Snacka om att vara kreativ

2009-01-14 @ 19:02:09
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja, väntar man tillräckligt länge så brukar det bli bra!! Eller så övergår lek och skratt till skrik och bråk och gråt.. Jag minns att jag tyckte att det aldrig var något mellanläge!! :o)

2009-01-15 @ 20:11:16
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0