Nåt i hästväg

Den senaste natten bjöd på sysselsättning i högre grad än nån kunnat önska. Jag var redan övertrött vid sänggåendet, och tröttare skulle jag bli...

Somnade omkring 22.00.

22.40 Dottern kom upp och skrek i trappen. Ville sova hos oss. Så fort hon lagt sig i vår säng började gnället:
" Jag är törstig. Och hungrig. Kan inte sova om jag inte får en macka. "
Maken och jag låg där och försökte låta bli att svära. Vi hade ju sagt vid kvällsmaten att hon borde ha ätit mer. Innan nån av oss rest på sig blev dottern alldeles förtvivlad. Hon hade ont nånstans. Kände att hon var lite varm, som av lätt feber. Hon höll om vristerna och sa att det gjorde jätte-ont där. Förmodligen hade hon växtvärk, som hon har vuxit det senaste året. Maken hade  ofta växtvärk som barn, så det är inte helt osannolikt. Fixade en macka och vatten, och hämtade samtidigt Alvedon. Dottern drack massor av vatten, men åt inte en enda tugga av brödet. Somnade en stund senare, kanske vid 23.15.

01.30 KF (=kattfan för dig som inte varit med förr) gnällde så jag blev tokig. Slängde ut henne.

02.30 Sonen vaknade och var ledsen. Ville inte somna om. Bytte blöja och fixade välling. Han låg i vår säng men kom inte till ro. Vid 04.00 hade han fortfarande inte somnat. Då gick maken upp med honom och satte sig ute i TV-rummet. Jag försökte att sova en stund till. Blev väckt av och till av sonen fram till jag skulle upp vid sextiden.

PIGG OCH GLAD - absolut!!!

När jag duschat och skulle äta frukost strax före sju hade sonen äntligen somnat. På tiden, om ni frågar mig.

Kommentarer
Postat av: Pia

Ditt inlägg gav mig hemska flaschbacks av dotterns fruktansvärda värk/kramp i benen på nätterna.. Tror det är därför jag har problem med tummarna av all massage jag fick göra :o)



Du påminde mig oxå om hur skönt det är att ha tonåringar nu ;o)

2009-01-09 @ 21:27:01
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0