Pust!

Skulle veckohandla på ICA Maxi i stan. Hade med båda barnen eftersom maken forfarande är sjuk (  han åkte på öroninflammation med spräckt trumhinna för ett par dar sen). Att handla med två små är ungefär det sista man vill, men ibland är det tvunget. Det var dömt att misslyckas.

Tog varsin vagn åt barnen. Hade med min syssling som distraherade dottern, men sonen var inte alls på humör. Han vägrade sitta i vagnen, så jag fick bära honom OCH dra i en svintung vagn samtidigt som jag försökte plocka i varor i vagnen. Nu undrar ni säkert hur vagnen kunde vara så tung innan det var några varor i. Men det var en specialvagn med bil i underredet som skulle vara extra kul för sonen. Trodde jag... Så där slet jag som en tok, och klockan gick. Efter några minuter fick vi ställa tillbaka min vagn, för den fyllde liksom ingen funktion. Sen gick det väl några minuter till, då måste dottern gå på toa. Tillbaka inne i affären igen insåg jag att jag hade glömt tvätta händerna på toa då det var så trångt med en stor kundvagn och fyra personer på toan. När man är uppstressad tänker man inte logiskt. Så det var bara till att återvända till utgången och tvätta sig. Såg sen att klockan var så mycket att det var dags att lämna sysslingen till hennes morfar vid entrén. Betalade det vi hunnit handla och drog ut med allt till entrén. Sen var det bara att få ut allt till bilen, säga hejdå till sysslingen och gå in IGEN... denna gången ensam med båda barnen.

Efter ytterligare 40 minuters gråt och gnäll, trängsel och jagande var vi färdiga för kassan. Då var sonen både trött och hungrig, och dottern tjatade om korv med bröd. Det fick bli ett "korv-stopp" och sen ut till bilen. Det tog nog bara fem minuter på hemvägen, sen sov båda barnen gott. Jag orkade inte tjafsa med dom...

Vi får väl se hur sent det blir ikväll. Lyckades nämligen inte få liv i sonen förrän vid fyratiden...



                                                                                                      





                                                                                               

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh gud, jag blir grinfärdig bara av att läsa ditt inlägg!! Det gjorde du bra!!!

Ibland tänker jag på de som är ensamstående och som måste ha med sig barnen ÖVERALLT hela tiden.

2009-02-12 @ 20:28:57
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Micke

Oki en hel dag idag. Men jag beundrar dej för din styrka o envishet.

Men det kommer att bli lättare på lördag.

Tårta.

Kram Micke

2009-02-12 @ 20:54:50
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0