Mycket på en och samma dag

Vilken dag!

Vaknade vid sextiden av att sonen var super-pigg (men inte jag). Fast han somnade vid halvsex igår kväll, så vad man förvänta sig... Båda barnen var vakna vid strax efter sex och maken jobbade över så det var bara att gilla läget. Passade på att slänga i en tvätt, plocka i diskmaskinen och skriva ett arbetsschema i svenska medan barnen vaknade till ordentligt vid TV:n. Efter frukost packade jag en massa inför eftermiddagens resa till mamma och sen var det dags att jaga in dottern i duschen. Hon hade ett par tovor i håret som inte gick att få bort utan en tvätt. Sen kunde jag återgå till packandet. Hann med en kopp kaffe medan jag skrev ner mål inför nästa arbetsområde i geografin och samtidigt höll ett öga på barnen. Här gäller det att utnyttja sin simultankapacitet!  Dammsög, hängde tvätten, slängde sopor och städade toaletterna. Hela tiden tjatade dottern om sin ridlektion som vi snart skulle iväg till. Maken kom hem från sitt jobb, och dottern och jag drog iväg till ridkskolan. Hon hade sin stund där och sen åkte vi raka spåret hem igen till dukat bord. Lunchen åts på ackord och sen var jag tvungen att slänga mig i duschen. Vi packade det sista och sen kom vi iväg. Båda barnen (och maken) sov i bilen så jag förstod hur kvällen skulle bli...

Hos mamma var det god mat och prat med henne, bonusmorfar, syrran och brorsan med fästmö. Trevligt som vanligt. Det blir gärna lite stimmigt när man är på " bortaplan" med barnen.  Det märks när man är många på begränsad yta, och utrymmena inte är barnanpassade som hemma. Lilleman hade oerhört kul när han rotade i alla lådor och dylikt i mormors lägenhet. Bäst idag var nog när han hittade henne ask med extra lyxiga praliner ... dom smakade inte fy skam, antar jag. När han var på väg och skulle tulla på flaskorna i barskåpet var det dags att hejda framfarten. 

Inte ville de  sova heller, smågrynen. Klockan var nog halvtio innan de behagade lägga sig till rätta och knoppa in. Då var både jag och maken så trötta att det inte går att beskriva. Sen behöver man ju varva ner lite själv också. Men nu börjar jag känna mig redo för sängen...
  

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, jag minns att det var kul att åka bort till andra men fy tusan så skönt det var att vara hemma, med rutiner och deras egna leksaker och reträttvägar för en själv oxå!! ;o)

2009-02-22 @ 10:06:56
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0