Alla hjärtans dag






Har funderat av och till idag på vad denna dag egentligen betyder. Att handeln gillar den förstår var och en. Massor av människor köper åtminstone nåt litet till nära och kära. Det som är bra för ekonomin i landet är väl bra för gemene man. Men, är det detta alla hjärtans dag handlar om? Jag trodde att det var en dag som skulle fyllas av extra mycket omtanke och kärlek. En dag då handlingar är viktigare än materiella ting. Då vi visar våra älskade att de är betydelsefulla för oss.

För mig är en sovmorgon eller en omsorgsfullt lagad middag lika värdefull som en ask choklad eller några rosor.  Visst, jag blir inte ledsen om jag får godis eller blommor, men egentligen kan man ju överraska varann med sånt när som helst.

Att önska sina vänner och bekanta en fin alla hjärtans dag är däremot nåt jag tycker känns betydligt mer rätt. Så, alla jag känner och bryr mig om: hoppas ni haft en fin dag fylld av kärlek och omtanke!

Kommentarer
Postat av: Micke

Kärlek o omtanke har vi fått hos er idag.

Så ännu ett tack för en trevlig dag.

Kram

2009-02-14 @ 23:20:41
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

Håller med dig! Min man gav mig en jättesöt liten mjukishund med ett hjärta som halsband! Det uppskattade jag mer än om han kommit hem med rosor!

2009-02-15 @ 21:05:25
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0