Sur helg

Efter julfesten på jobbet i torsdags kväll kände jag mig helt slutkörd. Och det var nog nåt på gång redan då, för på fredagsmorgonen vaknade jag med halsont och huvudvärk. Tänkte att jag skulle klara av arbetsdagen, som bara var 08.00-13.30.  Men före lunch började jag frysa rejält och insåg att feber var på gång. Kom hem och lade mig nästan direkt. När jag kollade hade jag 38.5 i temp som högst. När man utgår från 36.0 så är det rätt ordentligt med feber. En del kanske inte tycker att det är nåt, men jag kände mig fullständigt utslagen. Det gjorde ont att svälja saliven, värken gick ut i örat, huvudet sprängde, hela kroppen värkte och var stel. Fick bara i mig lite saft och en halv banan på resten av dan. En del kanske skulle bli glada för lite viktnedgång, men jag tappade ett och ett halvt kilo på mindre än ett dygn. Det känns inte sunt när man redan är ganska smal...

Idag har jag i alla fall fått i mig lite banan, te och en rostad macka. Jag som hade så mycket planer för denna helgen. Nu är jag glad om jag blir frisk till på måndag! Och jag hoppas verkligen att inte de andra i familjen blivit smittade. Då blir de ju sjuka i jul...


Kommentarer
Postat av: Pia

Din stackare!! Såg på FB att alla åkt iväg o du är ensam kvar hemma.. Om du orkar, slå en signal. Jag är hemma.. Kram!

2009-12-19 @ 15:23:40
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Marie

Krya på Dig!! Vi ses och Hörs!!!

KRAM Marie

2009-12-19 @ 18:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0