Smaklökar

Ibland undrar jag hur barns smaklökar fungerar... (ja, egentligen handlar det väl om nyfikenhet, men ändå...)

Under eftermiddagen har sonen följt mig som en skugga i köket. Han skulle " hjälpa" mig med våttorkning av golvet. Då slickade han på skurtrasan.  Sen fick han tag på en flaska med nässpray för barn, som jag tagit fram för att dottern skulle ha. Medan jag sprang upp till sjuklingen passade han på att ta av spraylocket och slicka på det tunna plaströret som sprayen kommer upp ur. Lite senare, efter att vi ätit lite satt sonen och målade med vattenfärger.  Helt plötsligt började han slicka på en av färgerna i asken med vattenfärger.

Skurtrasor, nässpray och färg. Vilken härlig mix!

Hoppas att han inte blir sjuk av allt skumt han får i sig...

Kommentarer
Postat av: Micke

Han kommer att tåla allt efter detta slick test he he.

Kram Micke

2009-12-03 @ 19:22:16
URL: http://micke.nyfotat.se
Postat av: Annica

Simon väger 20,4 kg och är 102 cm. Jag ville inte skriva ut det. Nu när det tydligen räknas som fetma.



Men din pojke är ett helt år yngre så det är säkert ingen fara för honom. Simon är inte så lång och ligger strax under medel på längdkurvan.



Jag vet inte om alla landsting BMI-mäter 4-åringar. Hoppas inte..

2009-12-03 @ 21:13:15
URL: http://www.annicasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0