En inte helt vanlig måndag

Har haft en lugn förmiddagen med sonen. Maken och dottern drog iväg in till stan vid niotiden för att spela tennis. Ja, det var väl mest maken som spelade. Dottern skulle vara med och jaga bollar och så.

Under tiden har sonen och jag bakat kladdkaka och bakat ut resten av pepparkaksdegen som vi hade i kylen. Bättre sent än aldrig... kakorna lär nog gå åt även om de inte blev klara före julafton. Sen har vi mest slappat. Eller, sonen har lekt, medan jag har tagit hand om lite tvätt och disk. Men sånt hushållsarbete är inte så betungande om man inte är stressad. Sen har vi förstås fikat lite också. Fattas bara när man har nybakt fikabröd hemma...

Nu börjar jag fundera på vart resten av familjen tagit vägen. Det blev nog en fika på Racketcentrum efter tennisen, gissar jag på. För alternativet, att de t ex kört av vägen, vill man ju inte tänka på!


Update kl.12.50
Nu är de hemma. Speltiden hade utökats, från en timme till två. Där ser man. Inget alls att oroa sig för, med andra ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0